الگوریتم گورخر چیست و چه جایگاهی در گوگل دارد؟
الگوریتم گورخر یکی از روش هایی است که وب مسترها برای کسب رتبه های بهتر از گوگل مورد استفاده قرار می دهند. شما می توانید، با استفاده از ساده ترین روش های سئوی سایت، این الگوریتم را تحت تاثیر قرار دهید و امتیازات بیشتری از گوگل دریافت کنید. الگوریتم گورخر
در میان رقابت های پر تلاطم سایت های فروشگاهی برای جذب مخاطب بیشتر و افزایش رتبه و امتیاز، گوگل همواره در پی راه هایی برای جلب رضایت بیشتر کاربران بوده و هست. از این رو برای توسعه امنیت سایت ها و سلامت فعالیت های آن ها، انواع الگوریتم ها را بر پایه محاسبات ریاضی دقیق ارائه کرده؛ این الگوریتم ها عمدتا خدمات سایت ها به کاربران را رصد می کنند و به سایت هایی که خدمات بهتری ارائه می دهند، امتیازات بهتری اختصاص می دهند.
معرفی الگوریتم گورخر
این الگوریتم مشخصا در خصوص رسیدگی و نظارت بر فروشگاه های اینترنتی مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که وب سایت های فروشگاهی اسپم شده باشند، توسط این الگوریتم از فهرست نتایج گوگل پاکسازی خواهند شد. با استفاده از این الگوریتم نظارت بر تجارت الکترونیک ساده تر شده و روش های غیر مجاز بهینه سازی سایت ها مانند سئوی کلاه سیاه منسوخ می شوند.
در سال های اخیر تعداد بالایی از این فروشگاه های آنلاین راه اندازی شده اند که هدف برخی از آن ها سو استفاده از حساب شخصی کاربران است. گوگل برای جلوگیری از این قبیل اقدامات، الگوریتم گورخر را ارائه کرده و با استفاده از آن، بخش های مختلفی از این سایت ها را مورد بررسی قرار می دهد. نظرات کاربران، کیفیت فعالیت های سایت و… همگی تحت نظارت الگوریتم گورخر هستند.
علت نام گذاری زبرا الگوریتم
شاید برای شما هم دلیل نام گذاری این الگوریتم گوگل جالب باشد؛ گورخر حیوانی است که می تواند، حشرات موذی مانند مگس را از خود دور کند. این مسئله با کاربرد این الگوریتم در سیستم گوگل شباهت دارد. الگوریتم زبرا برای حذف سایت های فروشگاهی ضعیف و نامعتبر تلاش می کند و آن ها را از صفحات اول نتایج جست و جو دور نگه می دارد!
روش های تحت تاثیر قرار دادن الگوریتم گورخر
این الگوریتم همواره به دنبال جذب رضایت کاربران است. برای این که بتوانید، تاثیر مطلوبی بر این الگوریتم بگذارید، باید تمام انرژی خود را در راستای افزایش رضایت کاربری در صفحات سایت صرف کنید. برخی از روش هایی که این الگوریتم را تحت تاثیر قرار می دهند، به شرح زیر می باشند
ایجاد محتوای بهینه سازی شده
یکی از مهمترین اصول در تجارت الکترونیک امروزی، ایجاد محتوای با مفهوم و کاربردی است که مخاطبین را تحت تاثیر قرار دهد. فروشگاه های اینترنتی باید در رابطه با هر یک از محصولات خود نیز محتوایی تولید کرده و بارگذاری کنند. با این روش ساده، مورد توجه الگوریتم گورخر واقع می شوند.
بهتر است در توضیحات هر یک از محصولات فروشگاه اینترنتی، مشخصات فنی مربوط به محصول مورد نظر را درج کنید. در نظر داشته باشید که استفاده از محتوای یکسان برای همه محصولات، تاثیر منفی بر گورخر خواهد داشت. برخی از وب مسترها برای هر یک از محصولات، ویدیوهای کوتاهی تولید می کنند و اطلاعاتی در رابطه با هر یک از آن ها ارائه می دهند که از نظر رضایت کاربری بسیار مفید واقع می شود.
در دسترس بودن سایت
ایجاد رابط های کاربری مناسب برای ارتباط صحیح با مخاطبین سایت برای برآورده کردن نیازهای آن ها بسیار مهم تلقی می شود. این روش برای ارتقای سئوی سایت شما نیز کارایی خواهد داشت. همچنین طراحی و ساختار سایت شما باید سبب راحتی و سهولت کاربری مخاطبین شود؛ برای این منظور، گزینه های مختلف سایت خود را در دسترس مخاطبین قرار دهید.
اهمیت به نظرات کاربران و مخاطبین سایت
وجود بخش هایی برای وارد کردن نظرات و انتقادات کاربران سایت نیز در الگوریتم گورخر موثر واقع می شود. این بخش ها باید به کاربران دیگر سایت نیز نمایش داده شده و رضایت و عدم رضایت هر یک از مخاطبین، از محصولات سایت مشخص شود. تعداد نظرات کاربران و کیفیت ثبت آن ها، همچنین مشخص بودن هویت کاربران، گورخر را تحت تاثیر قرار می دهد.
کد اسکیما
در الگوریتم گورخر وجود این کدها نیز بسیار مورد توجه قرار می گیرد و یکی از نشانه های اعتبار سایت های فروشگاهی محسوب می شود. این کدها برای صفحات مختلف یک سایت مورد استفاده قرار می گیرند و هر محصول از کد اسکیمای مخصوص به خود برخوردار می شود. این کدها نوعی زبان نشانه گذاری شده هستند که به درک گوگل از محتوای صفحات سایت شما کمک می کنند.
تهیه اینماد برای تجارت الکترونیکی
الگوریتم گورخر، اعتبار سایت های مختلف را بررسی می کند؛ یکی از مهمترین روش های جلب اعتماد کاربران، استفاده از اینماد است. کاربران با مشاهده این نمادهای تجاری متوجه می شوند که با یک سایت امن برای خرید و فروش کالا رو به رو هستند. این نماد از سوی وزارت توسعه تجارت الکترونیک به فروشگاه های معتبر ارائه می شود.
درج مشخصات فروشگاه
یک روش ساده برای تحت تاثیر قرار دادن الگوریتم گورخر، استفاده از آدرس محل کسب و کار و تلفن های تماس مربوط به آن است. این مشخصات باید در قسمت هایی که در معرض دید کاربران هستند، درج شوند. برای دریافت امتیازات بیشتر از گورخر، پس از درج آدرس در صفحات سایت، آن را در گوگل مپ نیز ثبت کنید تا در سئوی محلی نیز امتیازات بالاتری به دست آورید.
استفاده از پروتکل ssl
یکی از روش های ارائه خدمات بهتر به کاربران، افزایش امنیت آن ها در سایت است. امنیت کاربران با استفاده از پروتکل ssl به سهولت ایجاد می شود. این سیستم رضایت کاربران سایت را به همراه خواهد داشت و بر سئوی سایت های فروشگاهی نیز تاثیر مثبتی بر جای می گذارد.
وجود درگاه های پرداختی در سایت
الگوریتم گورخر، سهولت کاربران در سایت های فروشگاهی را نیز ارزیابی می کند. سهولت در خرید و پرداخت هزینه محصولات یکی از مهمترین پارامترهای سایت های فروشگاهی حرفه ای است. به همین دلیل توصیه می کنیم، حداقل یک درگاه بانکی معتبر برای پرداخت هزینه محصول در صفحات سایت خود در نظر بگیرید. با این روش کاربران شما می توانند، پرداخت نقدی محصولات را پس از تکمیل فرایند خرید انجام دهند.
خدمات پشتیبانی آنلاین از سایت فروشگاهی
برای این که کاربران به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند، باید خدمات آنلاین پشتیبانی را در سایت خود ارتقا دهید. این مسئله نرخ تبدیل در سایت شما را افزایش داده و سبب افزایش مشتریان سایت خواهد شد. به علاوه این مسئله امتیازاتی که از الگوریتم گورخر دریافت می کنید را افزایش می دهد.
نکاتی برای رعایت استانداردهای تجارت الکترونیک
الگوریتم گورخر همواره به روند تجارت الکترونیک سایت ها توجه دارد. توصیه می کنیم، با رعایت مجموعه نکات زیر، استانداردهای این روش های تجاری را بهتر رعایت کنید:
در وهله اول از نبود مشکلات فنی در سایت خود اطمینان حاصل نمایید؛ بروز این قبیل مشکلات، تجربه کاربری مشتریان را تحت تاثیر قرار داده و آن ها را از مراجعه به سایت شما پشیمان می کند!
برای رعایت این استانداردها، از رسیدن محصولات به دست مشتریان راه دور اطمینان حاصل کنید. با این رسیدگی ها، مشتریان دائمی به سایت خود جذب می کنید.
به اصل حفظ و نگهداری اطلاعات شخصی مشتریان در زمان مراجعه به سایت ها دقت داشته باشید.
تهیه ضمانت نامه های پس از فروش برای مشتریان سایت نیز یکی از مهمترین اصول رعایت الگوریتم گورخر است.
طبیعی است که هر چه فروشگاه اینترنتی شما قانونمندتر بوده و ارزش و بهای بیشتری برای نظرات کاربران خود قائل باشد، اعتبار آن هم برای مشتریان و هم برای الگوریتم های گوگل بیشتر خواهد بود. زمانی که به صورت 24 ساعته در خدمت مشتریان خود باشید، این مسئله توجه گوگل زبرا را به سایت شما جلب می کند و همین مسئله صفحات سایت شما را به نتایج اول فیلترهای جست و جوی گوگل می رساند.
وظایف اصلی الگوریتم گورخر
این الگوریتم وظیفه دارد بسترهایی امن برای خرید و فروش کالا در سیستم گوگل ایجاد کند. همچنین از هک اطلاعات شخصی کاربران سایت های فروشگاهی جعلی نیز پیشگیری می کند. اقدامات مهم این الگوریتم سبب حذف سایت های خرده فروشی و ضعیف خواهد شد. این الگوریتم اعتبار قانونی هر یک از سایت های فعال را بررسی کرده و با این روش کیفیت خدمات آن ها را مورد ارزیابی قرار می دهد.
در نتیجه مخاطبین پس از جست و جوی کالاهای مورد نیاز خود در فیلترهای گوگل، نتایج با ارزشی دریافت کرده و با معتبرترین مراکز فروش مواجه می شوند.
جمع بندی
در این گزارش در تلاش بودیم که مفاهیم دقیق الگوریتم گورخر را به مخاطبین عزیز ارائه دهیم. این الگوریتم در طول سال های گذشته بر کیفیت سایت های اینترنتی فروش خدمات و کالا تاثیر گذار بوده و سبب افزایش بازدهی سایت های قانونی و معتبر شده است. اگر شما هم در عرصه های اینترنتی فعالیت های تجاری انجام می دهید، با استفاده از راهکارهایی که در این گزارش ارائه دادیم، قادر به کسب رتبه های بهتر از این الگوریتم گوگل خواهید بود. به این ترتیب کسب و کار شما رونق پیدا کرده و تعداد مشتریان سایت شما نیز افزایش می یابند. الگوریتم گورخر